zaterdag 3 augustus 2013

Tsja......

 23-10-2009
Hier weer een opmerkelijk teletekstberichtje (er schijnt ook eenYoutube-filmpje van te zijn, maar dat heb ik niet gezien)
 
 
Ik zie deze scene al helemaal voor me bij het plaatselijke Rabo-filiaal:
 
(Overvaller stormt naar binnen, lasergeweer van de Wii in z'n hand en een bivakmuts uit de schaatskist over zijn hoofd. Iedereen schrikt en gilt - een beetje, want het zijn Westzaners - , de bejaarden uit het aanpalende verzorgingshuis verschansen zich achter hun rollators en aan het gesnauwde bevel om te gaan liggen wordt geen gehoor gegeven. Dat is te lastig met die onwillige knieën, én, bovendien, dan kunnen ze niet alles verstaan.......)
Overvaller:     "Maak die la open en geef al het geld!!"
 
Bankmevrouw: "Geen sprake van! Heb je je klompen wel uitgedaan bij de deur?"
 
Overvaller:      ".... en snel...." 
 
Bankmevrouw: "Wil je het geld van je spaarboekje? Dat kan, maar dan moet je wel 
                        aan je vader vragen of dat het mag"
                       "....en verder, je ken het ook gewóón vragen...ben jij er niet eentje
                       van boer Jansen van hierachter? Ja, ik herken je aan de ophaal in  
                       je muts. Heb je die nou nóg niet gemaakt?"
                       "En nou héél snel normaal doen, anders ga ik het tegen je vader
                       vertellen......., en we weten alletwee wat er dan gebeurt.......
                       en nou wegwezen!!!"   (op dreigende toon) EN SNEL!!!
 
(Bankovervaller barst in tranen uit, al roepende "nee, nee, niet aan mijn vader" en stort snikkend ter aarde. Bankmevrouw komt achter haar loket vandaan, legt een arm om de overvaller, pakt en-passant even het geweer af en droogt zijn tranen.)
 
Bankmevrouw: "Geef die bivakmuts maar effies mee, maak ik meteen die ophaal.
                        Gauw naar school en nooit meer doen!! DOEG!!!
 
DOEK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten