zaterdag 3 augustus 2013

Dubbele bodem

21-10-2009
Vanmorgen reed ik even langs de garage omdat de koplampen van de auto ongelijk schenen.
 
(ja, deze dus, jullie zullen nooit weten of het inderdaad zo is)
 
Ik betrad de receptie en hoorde mijzelf vragen of er even iemand naar mijn koplampen kon kijken. Stom, stom...! En ja, reactie bleef niet uit; ik zag de receptionist zijn lach verbijten. Blijkbaar kun je deze vraag dus niet stellen zonder daar een dubbele betekenis bij te bedenken.
(vroeger heb ik in een garage in mijn onschuld eens gezegd bij het afspreken van een grote beurt dat , toen mijn stem wegviel, ik er blijkbaar zelf ook één nodig had. Volgens mij hebben ze het er nóg over...)
  
Als ik erover nadenk zijn er meer dingen die je niet meer in je onschuld kunt zeggen, want wat te denken van de tekst bij de groentewinkel: "Ja, deze bloemkolen graag!" of bij de bakker: "Heeft u ook harde puntjes"
Ook een hele goeie is de tekst: "Daar moet ik zelf mee klaarkomen" als je het over een persoonlijk probleem hebt, en bij een zelfbeschrijving vertellen dat je blond bent.
 
Ik heb een nieuwe carnavalskraker geschreven
je kunt niet vroeg genoeg zijn, tenslotte:
 
♪♪♪♪
"KAAA-RIN, KAAA-RIN,♪♪♪
♪♪MOETTIE HIERIN,
OF MOETTIE DAAA-RIN!!"♪
♪♪♪
 
ik heb het over de brievenbus......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten