zaterdag 3 augustus 2013

Enerverend

24-08-2009
Het was me het ochtendje wel!
 
Vanochtend vroeg was ik aan de beurt voor het halfjaarlijkse afkrabben, zandstralen en polijsten van mijn gebit. Nee, niet bij de tandarts (hoewel ik die wel gezien heb), bij de mondhygio, op hetzelfde adres.
 
Je ziet, kosten noch moeite werden gespaard, evenmin als de lachspieren.
 
De glazenwasser was bezig om de medewerkers ter plaatse bij ledige momenten toch nog enig uitzicht te geven. Het zicht was niet zó slecht echter, of wij konden allemaal (ik mocht ook even komen kijken) genieten van de glazenwasser zelf, die geheel was uitgevoerd in plakplaatjes; taatoes ol over, zal ik maar zeggen.
Of het echt overal zat williknieweten
maar de suggestie werd wel gewekt; hij was namelijk in korte broek. De hygio ging gezellig in gesprek en leerde veel over de betekenis van al dat moois (trouwdatum, in de bak gezeten, naam vriendin) Volgens mij was er ook nog sprake van een wereldkaart, gedetailleerd uitgewerkt. In kleur. En een chinees woordenboek, en........
IK WIL OOK ZO'N GLAZENWASSER!!!!
(ik heb een gewone degelijke met een pet....)
 
Affijn, het was weer lachen, en woensdag mag ik weer!!   YESSSS!!
 
Daarna ging ik op missie naar Dierenasiel Zaanstreek om een nieuwe kat te scoren.
Onze Willem is een paar maanden geleden overleden en het is toch wel leeg zonder kat......
Op internet kun je tegenwoordig rustig je keus maken en mijn oog was gevallen op een roetzwarte.
"Kooitje mee en meenemen", dacht ik; "met de koffie thuis". Ja, maar dat ging zomaar niet, ik diende mijn geloofsbrieven in te leveren, moest mij legitimeren en er werd een uitgebreid onderzoek gestart naar mijn woonomstandigheden. Een salarisstrook had ik vergeten mee te nemen zodat ze mij op mijn woord moesten geloven toen ik vertelde dat ik  een ton per jaar verdiende.........
Na een uur (!) kreeg ik uiteindelijk de kat mee (na inlevering van € 77,50), voorzien van paspoort, chip en het heilige kruis....
 
Er staat duidelijk op het boekje dat het hier handelt om gezelschapsdieren. Daar kan evenwel nog geen sprake van zijn; hij heeft zich verscholen onder het fornuis
 
 
Op de foto is, naast de fonkelnieuwe kat, ook te zien dat het niet helemaal schoon is onder het fornuis.
Maar geen nood, donderdag komt mijn nieuwe Poolse hulp, die naar Nederland is gekomen om hier een goed bestaan op de bouwen. Ze gaan pas weer terug als ze, volgens eigen zeggen "... een motorboot en een Mercedes hebben..."
Wij hebben dat niet. (misschien moeten wij naar Polen??)
 
Tenminste, wij HADDEN  dat niet, maar daar is nu verandering in gekomen.
Onze nieuwe kat heet:
MOTORBOOT.
(nu nog een hamster die Mercedes heet....)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten