zaterdag 3 augustus 2013

Blunder

 18-05-2009
We beginnen met een foto.
Dit is Bente van vijf . Bente slist en de 'r' zit er nog niet op...
Deze leerling is er één uit de categorie "mag-een-weekendje-komen-logeren"!!
Natuurlijk wil ik meer van dit soort leerlingen, dus stond ik met veel animo te werven, afgelopen zaterdag, op de open dag van de muziekschool. Het was druk, gelukkig, en er waren al veel aanmeldingen.  Ondanks de recessie. Jaha, blind populair ben ik........
Op een goed moment kwam er een echtpaar, met een klein jongetje (zo om en nabij  de meter) aan de hand, vragen om informatie. De moeder begon gelijk op te voeden:  "..En dan geef je die mevrouw een hand en dan zeg je.. Hallo ik ben....."
Het was een gehoorzaam jongetje. Hij gaf mij een  hand en sprak: "Hallo, ik ben Fier"
Omdat ik die 'f' in het woord niet hoorde (Zaans is tenslotte van de harde klanken) antwoordde ik dan ook: "Hoi, ik ben drie-en-vijftig en ben de muziekjuf"
Hoe kun je blunderen!! Deze was weer héééél goed gelukt!!
De moeder antwoordde voor het jongetje, met wat aarzeling in haar stem: "Eh, ja,.........maar hij héét Fier en hij is zes!" 
Ik lag in een deuk!!!
De fout werd meer gemaakt, vertelde ze later. (How can....??????)
"Nou", maakte ik er toen maar van: "Jou vergeet ik in ieder geval niet meer. Gezellig dat je bij de lessen komt!"

IS HET STOM OF IS HET...........TSJA, VERZIN HET EENS.......
IN IEDER GEVAL IS HET ECHT IETS VOOR MIJ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten