zondag 5 januari 2014

En dat was het dan weer voor een jaar

Vanmiddag toch de kerstboom maar opgeruimd. Het is weliswaar nog geen 6 januari, de dag waarop de drie koningen geschenken komen aanbieden, maar die komen toch niet, evenmin als de postcodeloterij.
Goed, alles weg dus op 5 januari. Ook al laat zat eigenlijk.
Dit zijn de zielige overblijfselen:

Hij heeft heel goed z'n best gedaan: er is bijna geen naald uitgevallen. Hij liet alleen zijn takken steeds meer zakken.
Goed gedaan jochie!!!
Zie je wel, vijf naalden en verder alleen gouden sliertjes

Tsja, en dan de lampjes........

Dat is een verhaal op zich, maar wie herkent dit niet:
Als je ze van de rol afdraait (vorig jaar op de rol gedaan zodat ze niet in de tist raken) zitten ze in de knoop, als je ze in de boom doet haken de lampjes steeds in elkaar (ze hebben tenslotte een heel jaar gezellig bij elkaar gezeten en kunnen niet meer van elkaar afblijven) Als je ze weer uit de boom haalt zit het zo giga in de knoop dat je de neiging hebt om ze in een zwiep in de kliko te gooien, en als je ze weer voorzichtig op de rol draait....... affijn, ik ga het woord niet nog een keer gebruiken maar 
HET GEBEURT WEER!!!
Gelukkig ben ik dat volgend jaar weer vergeten, (hoop ik)

En nu zit alles weer fijn ingepakt. 
Natuurlijk, als alles weer op zolder staat vind je nog een kerstitem dat dan maar ergens onder in een kast wordt gewurmd. En dat vind je dan na drie jaar terug: "He, dat had ik ook nog....."
 De verwondering bij kerst blijft bestaan, op alle fronten

1 opmerking:

  1. Bij mij was zaterdag de boel ook weer weg. Ik had ook zo'n boom. De takken krom, zodat er stiekem dingen verdwenen, maar ik heb ze toch gevonden. Ook alles weer op zolder. Hoera. ik heb niet eens alles uit de kast gehad. Er kwam toch niemand op bezoek. Wij aten met de kids in Houten. groetjes, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen