vrijdag 13 september 2013

Appeloogst

Leuk, zo'n appelboom in de tuin maar je moet er ook wat mee!!
In tegenstelling tot vorig jaar was ik nu op tijd met oogsten en dat leverde zo'n 30 (!) kilo appels op.


De appels die al op de grond lagen moesten als eerste verwerkt worden, tenminste, de exemplaren zonder al te grote rotplekken. Die heb ik aan de wespen gegund; op een gegeven moment raapte ik een appel op waaruit wel zes wespen kropen. Die appel heb ik rustig, maar flitsendsnel weer teruggelegd, ik ben nog te jong om te sterven, ha ha ha.

Nou, en toen maar schillen...........
(die wijn heeft er niets mee te maken, die is voor vanavond maar stond daar toevallig.....)
Tussen de wijn en de mandarijnen staat nog een pak taartmix voor jeweetmaarnooit


En dit zijn de appels waar ik niet bij kon, ook niet met grof geweld
(hark, stok, rukken aan de takken, takken naar beneden buigen...
jahaaaaa, ze lijkt zo vreedzaam........)

APPELTAART, APPELCHUTNEY, APPELSAP, APPELMOES, APPELCAKE, GEBAKKEN APPEL MET  CALVA, APPELKOEK ETC....

1 opmerking:

  1. Uh, het heeft je wel lekker bezig gehouden. Ha ha. Misschien valt de rest er ook vanzelf nog wel af. Je boft dat er nog zo veel zijn. Hier vreten en eksters en kauwtjes alles op. Je zal wel weer blij zijn met je mooie fornuis.

    Groetjes, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen